کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی
کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی

مهسا امینی - دستگیری و سکته در پلیس امنیت و وفات در بیمارستان کسری تهران


پایتخت میزبان خوبی برای این دختر ۲۲ ساله کردستانی نبود ... تسلیت و روحش شاد ۲۵ شهریور ۱۴۰۱





ساخت کوئری از دو جدول در اکسس


نوشتن ساب کوئری



دوستان اکسسی نه فراتر از استاندارد اکسس حتما عملگرهای منطقی را با دقت مطالعه کنید چون در کوئری های پیشرفته کارگشا هستند.( ما هم مثل شما فراگیر بوده ایم پس تلاش کنید )











در تصویر بالا جدولی به نام U1 با یک فیلد Unit ساخته شده ( که نتیجه و داده ای ندارد ) باید کوئری نوشته شود که در صورت خالی بودن آن تمام داده های جدول تصویر اول یعنی U ( شامل دو فیلد Unit,Dia ) نمایش داده شود.( مثل تصویرزیر )




در داخل جدول U1 متن یا متن هایی زیر هم ، یا وارد میشه یا در جائی ( فرمی ) توسط دستور  insert into به این جدول موقت یا Temporary اضافه می شود.حال می خواهیم بر اساس این جدول ، جدول U که شامل دو فیلد Unit و Dia است فیلتر شود....  از Select استفاده کردیم در Where دو شرط با عملگر Or نوشتیم یکی داده های فیلد Unit مساوی داده های آن فیلد در جدول U1 باشد و دیگری کانت یا رکوردهای جدول U1 برابر 0 باشد .


عملگرهای منطقی را با دقت مطالعه کنید : 


False Or False=False

True Or False=True

True Or True=True

True Or Null=Null


توضیح بیشتر :

حالت اول -  فرض کنیم جدول U1 خالی باشد (یعنی داخل فیلد Unit داده ای Export نشده باشد ) جوابِ اشتراک U و U1 فالز ( False است ) و جواب شمارش ( کانت ) جدول U1 نیز که صفر است True میشود در نتیجه طبق گفته بالا Fasle Or True  تمام داده های جدول U ( البته طبق فیلدهایی که در Select Query ) نوشتید نمایش داده خواهد شد 


حالت دوم - فرض می کنیم در فیلد Unit از جدول U داده هایی تایپ یا Export شده ، بنابراین اگر خوش بین باشیم که یک یا چند داده در دو جدول مشترک باشند جواب True خواهد بود و در شرط بعدی جوابِ کانت جدول U1 دیگر صفر نیست و False می شود ( چرا False می  شود ؟؟؟؟!!!! چون در شرط بعد از Or گفتیم که کانت جدول در صورتی True در نظر گرفته شود که نتیجه اش صفر را برگرداند) لذا با توجه به گفته عملگرها True Or False در نتیجه مشترک ها ( داده های فیلد Unit از جدول U که در U1 وجود  دارد ) نمایش داده خواهد شد فرضا اگر در جدول U1 داده 120A وارد شده باشد جدول U طبق همین داده فیلتر خواهد شد یعنی یک ردیف در جواب کوئری خواهید دید.


حالت سوم - کوئری نتیجه ای ندارد ، شرط قبل از Or >>> اگر جدول U و U1 در داده ی فیلد Unit اشتراکی نداشته باشند ( یعنی داده یا داده هایی در جدول U1 و فیلد Unit وارد شده باشد که اصلا در فیلد مربوطه در U موجود نباشد )  جواب False است ،  جوابِ شرط بعد از Or هم چون قرار است صفر بودن کانت جدول صحت کار باشد ولی عدد غیر صفر را در این حالت ( جدوا U1 خالی نیست ) نشان میدهد پس نتیجه این شرط هم False است .... False Or False باعث میشود که کوئری Result نداشته باشد چون اشتراکی در جداول در فیلد Unit ندارند.


شهریور ۱۴۰۱ :


دختر ۲۲ ساله کردستانی که همراه خانواده اش به تهران سفر کرده بود، توسط گشت ارشاد، جلب و ساعاتی بعد با عارضه قلبی و در حالی که هوشیاری نداشته به بیمارستان برده می شود و در لحظه نگارش این متن، وضعیت مساعدی ندارد.


دایی ‎مهسا امینی دختری که پس از بازداشت در اداره پلیس به کما رفت در مصاحبه با روزنامه اینترنتی فراز گفت:

قلبش نیمه‌فعال شده و کلیه‌هایش دیگر کار نمی‌کنند. دکترها گفتند فقط دعا کنید. اینجا ما طلبکاریم.

فرمانده پلیس آمد، قول دادند تصویر دوربین‌های مداربسته را نشان‌مان دهند.

امروز نوبت دختر ما بود، فردا نوبت دختری دیگر است


چنانچه آنطور که ضدانقلاب می‌گوید و این فرد در اثر شکنجه به کما رفته حتما باید با متخلفین و خاطیان برخورد شود و پلیس باید در این زمینه پاسخگو باشد. مجازات برخورد با بی‌حجابی ضرب و شتم نیست و در سابقه پلیس نیز تاکنون گزارشی از برخورد فیزیکی با بدحجابان گزارش‌ نشده است.


به گزارش تجارت‌نیوز، مهسا امینی دختری سنندجی بود که در بزرگراه شهید حقانی تهران بازداشت شد. اعتمادآنلاین نوشت: دایی ‌مهسا امینی⁩ فوت او را تایید کرد.



انا للّله و انا الیه الراجعون و شوربختانه خانم مهسا امینی این دختر ۲۲ ساله و میهمان  پایتخت در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ یا با کفایت پلیس یا بد شانسی خودش وفات نمود تسلیت به خانواده ایشان.



ای کاش آقای سید علی خامنه ای در مراسم پیاده روی اربعین و راهپیمائی روز ۲۲ بهمن دستور دستگیری بدحجابان یا باصطلاح بدپوششان را صادر کند و به مصلحت نظام خویش نیاندیشد که هیچ حکومتی جز حکومت مهدی پابرجا نیست حتی اگر در مسیر آن باشد.













متد Currentdb.Execute برای اجرای دستورات Sql در اکسس



اجرای action query مثل Update و Delete  یا عبارت Sql روی شئ مشخص شده


نوشتاری آن یه شرح ذیل است : 


Syntax

expression .Execute(QueryOptions)


آرگومان دوم که انتخابی است ( Options ) شامل : 


dbDenyWrite

اجازه نوشتن ( Write permission ) برای سایر کاربران را رد می کند ، تمام این انتخاب ها فقط در فضاهای کاری اکسس ( Workspaces ) 


dbFailOnError

 به روز رسانی ها ( Updates ) را  اگر خطاهایی رخ بدهد دوباره اجرا می کند ( به عقب بر می گردد ) 

dbSeeChanges

 یک خطا حین اجرا تولید می کند چنانچه کاربر دیگری در حال تغییر داده ای باشد که در حال ویرایشش هستید.


ویژگی RecordsAffected را برای تعیین تعداد رکوردهای متاثر از اجرای متد بالا بکار ببرید.برای مثال این ویژگی حاوی تعداد رکوردهای حذف شده ( Delete ) ، به روز رسانی شده ( Update ) یا اضافه شده ( Insert into ) هنگام اجرای action query هستند.زمان استفاده از متد Execute برای اجرای یک کوئری ویژگی RecordAffected از شئ QueryDef به تعداد رکوردهای  متاثر ( رکوردهایی که دستکاری داده اعمال شده ) تنظیم می شود