کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی
کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی

متد Database.OpenRecordSet




جهت پیشگیری از وقوع جرم، صرفا سازمان هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بهزیستی کشور، وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مرتبط موضوع ماده (۲) این قانون، اقدامات لازم در زمینه جذب، هدایت و توزیع کمک‌های غیردولتی داخلی و خارجی را با رعایت اصل هشتادم (۸۰) قانون اساسی انجام می‌دهند و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دیگری مجاز به تبلیغ و جمع آوری کمک‌های مالی مردمی نیست.





یک شئ رکوردست جدید ایجاد کرده و به مجموعه رکوردست ها اضافه می نماید.



نوشتاری :

expression.OpenRecordset (NameTypeOptionsLockEdit)

آرگومان اول یعنی Name : 

منبع رکوردها برای رکوردست جدید.منبع می تواند نام جدول ، کوئری و یا عبارت Sql باشد.دیتا تایپ رشته یا String است.


آرگومان دوم یعنی Type : 

یک متغیر ثابت و نشاندهنده نوع رکودرستی است باز می شود.

یادداشت : اگر رکوردستی را در فضای کاری مایکروسافت اکسس باز می کنید و نوع آن را مشخص نکردید ، متد OpenRecordset یک رکوردست از نوع جدول ایجاد می کند در صورت امکان . اگر لینکی به جدول یا کوئری تعئین کنید ، این متد یک رکوردست نوع dynaset می سازد.


dbOpenDynaset

dbOpenSnapShot

dbOpenTable




بعضی آپشن ها ( آرگومان سوم ) :


dbAppendOnly : به کاربر اجازه میدهد که رکوردهای جدیدی به dynaset اضافه کند اما وی را از خواندن رکوردهای موجود جلوگیری میکند.

dbDenyWrite : دیگر کاربران را از تغییر رکوردهای رکوردست باز می  دارد.

dbReadOnly : رکوردست را بصورت فقط خواندنی باز می کند.

dbSeeChanges : یک خطای اجرا ایجاد می کند در زمان ویرایش داده ای توسط کاربر دیگر فقط در نوع dynaset.

dbSqlPassThrough : یک عبارات Sql به دیتابیس ODBC ارسال میکند فقط در حالت snapshot . ( باز کردن رکوردست در این حالت )







به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان؛ روابط عمومی وزارت دفاع در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.




ملیت فرح دیبا ایرانی نیست.


 در روایت است وقتی تلقین به بعضی مردگان خوانده می شود و او را تکان می دهند و می گویند: "اِسمَع!اِفهَم!" ملایکه میخندند که این زنده بود نفهمید الان چگونه بفهمد؟!!!️ 

خدا کند ما از این دسته نباشیم که ملائکه به ما بخندند. إن شاءالله تا زنده هستیم، بشنویم و بفهمیم.


یک جای دیگر که ملائکه می خندند، زن بی حجابی است که رویش را از نامحرم نمی گرفته و حالا مرده است. وقتی او را دفن می کنند، باید روی او ر ا باز کنند و عقب بزنند، قبر کن می گوید: "یک محرم بیاید"

 

اینجاست که ملائکه می خندند و می گویند: "این وقتی زنده بود، همه سر و صورت او را می دیدند و محرم و نامحرم نداشت، حالا می گویید محرم بیاید، رویش را عقب بزند؟!



۱۰بهمن ۱۴۰۱ : 

اسرائیل در پاسخ به انتقامی که جوانان فلسطینی نسبت به کشتار جنین توسط سربازانشان در روزهای اخیر از آنها گرفتند، در تحرکاتی عجولانه، پس از اقدام ناکام چندریزپرنده در ایران و انهدام آن‌ها، مواد غذایی و لوازم پزشکی صادراتی از ایران به سوریه را در بوکمال (نقطه مرزی سوریه و عراق) مورد حمله پهپادی خود قرارداد و اسباب بازیِ بچه‌های این شهر را فراهم کرد. در این حمله دو کفی مورد اصابت قرار گرفت و مابقی تریلی ها در مسیر دمشق در حال حرکت هستن. این حمله کشته و زخمی به همراه نداشت. منبع: آخرین خبر



۱۰ بهمن ۱۴۰۱ : 

حجت‌الاسلام سعید عسکری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان درباره آتش زدن یکی از ماموستاها و فوت او در چند روز اخیر گفت: بله متاسفانه، چند روز قبل خانه یک ماموستای اهل‌سنت و امام جماعت روستای کلاته سنندج را به آتش کشیدند و روی خودش هم بنزین ریختند و فوت کرد.




سیما پروانه گهر، خبرنگار از ممنوعیت گریم برای گویندگان زن خبر در صداوسیما خبر داد.

سیما پروانه گهر در تویئتر خود نوشت:

از دو ماه قبل، گریمورهای بخش‌های خبری را مرخص و اعلام کردند گویندگان زن‬⁩ خبر باید بدون هیچ گونه آرایشی جلو دوربین بروند.




رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه می دهد :علاوه بر این و به زودی نیز، طرح و برنامه‌ای داریم که کسانی که در معابر و مکان‌های دیگر کشف حجاب می‌کنند را از طریق سیستم شناسایی کنیم تا برایشان تخلف ثبت شود و در نهایت، این افراد از خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.




۱۵ بهمن ۱۴۰۱ : بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، شخصیت های تحریم شده شامال حسین شمس آبادی، علی رضا تنگسیری، ابوالفضل ناظری، محسن اسدی، محمدصادق حیدری موسی، ابوالفضل صالح نژاد، محمدرضا محمدی و ابوالقاسم والاگوهر هستند که به گفته وزارت خزانه داری آمریکا در هیات مدیره شرکت پرآور پارس حضور دارند.

پیش از این، وزارت بازرگانی آمریکا در ۱۱ بهمن ماه اعلام کرد هفت شرکت ایرانی به بهانه تولید پهپادهایی که روسیه از آنها برای حمله به اوکراین استفاده کرده است، در فهرست سیاه تجاری این کشور قرار گرفته اند.



۱۵ بهمن ۱۴۰۱ : شعارهای بیگانه هراسی هواداران اتلتیکو علیه کوشا دلشاد و «تروریست» خطاب کردن این مربی ایرانی باعث شد تا دلشاد کمتر از دو روز کار در تیم جدید، از سمتش استعفا بدهد.




وضع دختران و زنان در زندان های سازمان اطلاعات و امنیت کشوری طاغوت






۱۵ بهمن ۱۴۰۱ : 

وزارت خارجه آلمان در جدیدترین تلاش برای ایران‌هراسی، به شهروندان خود هشدار داد که ایران را ترک و از سفر به این کشور خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه آلمان مدعى «خطر جدی دستگیری‌های خودسرانه، بازجویی و حبس‌های طولانی‌مدت برای اتباع آلمانى» شده و در وب‌سایت خود نوشته است که این هشدار شامل شهروندان دوتابعیتی ایرانی نیز می‌شود.












طرح صیاد شیرازی با عنوان «آتش به جای خون» مطرح شد که البته با واکنش اعتراض‌آمیز شماری از فرماندهان ارشد رده‌های عملیاتی سپاه ازجمله محمدابراهیم همت مواجه شد. محسن رضایی براساس این نظر که شرایط و روابط ارتش و سپاه خیلی خاص است، همت را به‌دلیل مخالفتش در جلسه با صیاد شیرازی، به‌مدت ۴۸ ساعت در قرارگاه بازداشت کرد. رضایی خود روایت کرده با وجود آن‌که حق با همت بوده، اما نحوه برخورد و مخالفتش با فرمانده نیروی زمینی ارتش را به مصلحت ندانسته و در نتیجه، فرمان بازداشتش را صادر کرده است. همت نیز در مدت بازداشتش در سنگری در قرارگاه به نماز و عبادت و سکوت مشغول شد و پس از پایان زمان تعیین‌شده به کارهای معمول خود پرداخت.













ویژگی FilterOn از فرم



Form.Filter Property


از ویژگی Filter برای تعیین زیر مجموعه ای از رکوردها استفاده کنید تا زمانیکه فیلتر روی فرم ، گزارش ، پرس و جو یا جدول اعمال می شود ، نمایش داده شوند.


ویژگی فیلتر یک عبارت رشته ای است شامل عبارت شرطی بدون حرف کلیدی Where.


Form.Filter="Id=101"

Form.FilterOn=True


برای اعمال فیلترِ خودکار زمان باز شدن فرمی ، در تنظیمات ویژگی رویداد OnOpen فرم ،  یک ماکرو را مشخص کنید که از اکشن یا عملکرد FilterApply استفاده می کند یا یک رویه رویداد ( Event ) که از متد ApplyFilter شئ Docmd استفاده می نُماید.


برای حذف فیلتر ، انتخاب باتن Apply Filter ، انتخاب Remove Filter/Sort در منوی Records  ، یا استفاده از ویژوال بیسیک در تنظبم ویژگی FilterOn به False


expression.ApplyFilter (FilterNameWhereConditionControlName)


حداقل یکی از دو آرگومان های متد ApplyFilter  را باید پر کرد. اگر یک مقدار برای دو آرگومان وارد شود آرگومان   WhereCondition برای فیلتر اعمال می گردد.


حداکثرطول آرگومان WhereCondition عدد ۳۲۶۷۸ کاراکتر است ( بر خلاف آرگومان اکشن یا عملکرد WhereCondition در ماکرو که حداکثر طول ۲۵۶ کاراکتر را می گیرد.)





خبرگزاری فارس: لطف‌اله شیبانی با اشاره به برخورد با زنانی که در اماکن عمومی مبادرت به کشف حجاب می کنند، گفت: طبق بخش نامه دادستان کل کشور مبنی بر ممنوعیت کشف حجاب، برخورد با زنانی که هرگونه رابطه استخدامی با ادارات دولتی دارند و مبادرت به کشف حجاب می کنند، در دستور کار است.



بهمن ۱۴۰۱ : اورخان عسگروف مسئول حراست کشته شده ( در تهران ) از نیروهای امنیتی حکومت آذربایجان مستقر در سفارت بوده است.



به گزارش«انتخاب»، به نقل از ترند، آیخان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان در گفت‌وگویی با تی آر تی اعلام کرد که دولت باکو درصدد است تا در آینده‌ای نزدیک سفارت خود در ایران را تخلیه کند.

  وی در ادامه گفت: هر کشور مسئول تضمین امنیت سفیران در کشورش است.

او عنوان کرد که طرف ایرانی مسئولیت کامل حمله به سفارت این کشور در تهران را برعهده دارد.

حاجی‌زاده تاکید کرد که "کمپین اخیر ضد آذربایجانی در رسانه‌های ایران زمینه‌ساز این حمله بوده است.

همچنین تی آر تی گزارش داد که فرد مسلح با سلاح کلاشینکف مسئول امنیتی سفارت باکو در تهران را کشته است.


وزارت امور خارجه آذربایجان نیز با انتشار بیانیه ای درباره حمله به سفارت این کشور توضیحاتی داده و اشاره کرده است که در این حادثه یک نفر با اسلحه کلاشینکف حمله کرد و رییس حراست سفارت باکو را کشت، دو محافظ سفارت نیز در جلوگیری از این حمله زخمی شدند. وضعیت آنها رضایت بخش است. این وزارتخانه افزود: کمپین ضد جمهوری آذربایجان در ایران به حمله به سفارت ما در تهران کمک کرد و ایران را به بی‌توجهی به درخواست‌های باکو برای افزایش امنیت سفارت ما در تهران، متهم می‌کنیم.



بهمن ۱۴۰۱ : 

کی روش در جدیدترین مصاحبه با سایت «کوره» مصر گفت: تمام مدارک خود را به وکیلم ارسال کردم تا این قضیه را از فیفا پیگیری کند. همچنان من نتوانستم مطالبات گذشته خودم را را بگیرم و فدراسیون مصر هم جواب تماس های من را نمی دهد.



















ساخت یک ADO Recordset



عبارات Dim ، Redim ، Static ، Private ، Public فقط متغیری را اعلام می کنند که به یک شئ اشاره دارد.تا زمانیکه از دستور Set برای اختصاص یک شئ استفاده نکنید، به هیچ شئ واقعی اشاره نمی شود ... یعنی حتما برای دسترسی به اشیاء باید حتما از Set استفاده شود.




Dim objRS As ADODB.Recordset

Set objRS = CreateObject("ADODB.Recordset")

Dim strSQL As String

strSQL = " SELECT * from table"

متد Open : دسترسی به رکوردها در جدول ، نتیجه یک پرس و جو ، یا به رکوردست ذخیره شده

objRS.Open strSQL, CurrentProject.Connection, adOpenForwardOnly, adLockReadOnly

If Not (objRS.EOF And objRS.BOF) Then

Do While Not objRS.EOF 'Start looping through the records

'do something here with each record...

objRS.MoveNext

Loop

End If

نکته : همیشه شئ رکوردست را بعد از استفاده کردن ببندید تا منابع سیستم آزاد شود.

objRS.Close

شئ رکوردست را به Nothing تنظیم کنید تا بطور کامل آنرا از حافظه حذف کند.

Set objRS = Nothing




لطفا لایک و نظر دهی فراموش نشود








ADO Charset & State & Type Property + Some Methods



ویژگی Charset مقداری را تنظیم میکند یا برمی گرداند که مشخص می کند محتویات Stream باید به کدام مجموعه کاراکتر ترجمه شود( زمانیکه در بافر  شئ  Stream ذخیره می شود) . پیش فرض Unicode است.


BSTR یا Basic String یک نوع داده ساختاریافته است که شامل یک رشته کاراکتر و طول رشته است.



این ویژگی برای تبدیل داده های صادره و وارده از Stream استفاده می شود.برای مثال اگر Stream حاوی داده  ISO-8859-1 باشد و داده به یک BSTR کپی شود ، شئ Stream داده را به Unicode تبدیل خواهد کرد. برعکس آنهم صحیح است.


یادداشت : این ویژگی فقط با اشیاء جریان متنی استفاده میشود ( نوع آن adTypeText است )

یادداشت : برای باز کردن یک شئ Stream ، موقعیت جاری باید در ابتدای آن باشد تا این ویژگی تنظیم یا اعمال گردد.


ویژگی State : 


این ویژگی مقداری رو برمی گرداند که نشان می دهد شئ باز ، بسته ، در حال اتصال ، اجرا یا بازیابی داده است. >>> ObjectStateEnum ... پیش فرض adStateClosed است.

این ویژگی می تواند با Command ، Connection ، Record ، RecordSet و شئ Stream استفاده شود.

ویژگی State می تواند دارای ترکیبی از مقادیر باشد . اگر داکیومنتی در حال اجراست ، این ویژگی دارای مقدا adStateOpen و adStateExecuting است.


مقدار 0 بسته ، 1 باز و  4 در حال اجرا 


ویژگی Type:


این ویژگی یک مقدار StreamTypeEnum ، تنظیم کرده یا بر می گرداند که مشخص کننده نوع داده ی شئ Stream است . پیش فرض adTypeText است.

یادداشت : این ویژگی زمانی که موقعیت در ابتدای Stream است read/Write است ( هم می شود خواند و هم نوشت ) در غیر اینصورت فقط خواندنی است.


متد LoadFromFile :


این مِتُد برای بارگزاری محتویات فایل اجرائی داخل شئ Stream باز استفاده می شود . تمام داده موجود در این شئ دوباره نوشته خواهد شد منظور OverWrite.

یادداشت : بعد از فراخوانی متد ، موقعیت جاری به صفر یا ابتدای شئ Stream تنظیم می شود.

نکته : این متد می تواند برای آپلود محتویات یک فایل به سرور استفاده شود .


ویژگی SaveToFile :


این ویژگی برای ذخیره محتویات باینری یک شئ Stream باز به فایل Local استفاده می شود.

یادداشت : بعد از فراخوانی ، موقعیت جاری به ابتدای Stream یعنی صفر تنظیم می شود.


ویژگی ReadText : 


این متد برای خواندن تمام Stream ، یک خط یا تعداد مشخصی از کاراکترها از شئ جریان متنی استفاده می شود و نتیجه داده را بعنوان یک رشته باز می گرداند.

یادداشت : این متد یا روش تنها با Stream متنی استفاده می شود و برای باینری از متد Read

StreamReadEnum













بهمن ۱۴۰۱

دنی آلوز، مدافع راست سابق بارسلونا، روز جمعه به اتهام تجاوز جنسی روانه زندان شد. پس از دستگیری آلوز، همسرش ژوآنا سانز در شبکه‌های اجتماعی از رسانه‌ها خواست تا به حریم خصوصی او احترام بگذارند، و توضیح داد که چند روز پیش مادرش را از دست داده است.

سانز نوشت: «از خبرنگاران و رسانه‌های خارج از خانه‌ام می‌خواهم که لطفاً در این شرایط به حریم خصوصی من احترام بگذارند. مادر من یک هفته قبل از دنیا رفت و هنوز با مرگ مادرم کنار نیامده‌ام و حالا با وضعیت همسرم من را شکنجه می‌کنند. من دو ستون زندگی خود را از دست دادم. کمی همدلی داشته باشید به جای اینکه در درد و رنج دیگران دنبال خبر بگردید، متشکرم


ملکه مادر در این باره معتقد است فرح «عمداً و عالماً کاری می‌کرد که به محمدرضا لطمه بخورد.» تاج‌الملوک مادر محمدرضا پهلوی که به گفته خودش از سال ۱۳۵۲ با فرح قهر کرده و کلمه‌ای با او سخن نگفته بود، بارها برخوردهای تند و خشنی در قبال رفتارهای فرح داشت: «یک بار آقای رئیس خدمه کاخ‌های سلطنتی با ترس و لرز و هزار، اما و اگر و ببخشید و جایی نگویید و اینگونه مقدمات گفت: قربانت گردم، آیا این درست است که شهبانوی مملکت دوست‌پسر داشته باشد و او را با خود به داخل کاخ بیاورد؟ البته ما می‌دانستیم که فرح با فریدون جوادی قاطی شده است، اما نه اینکه او را به کاخ بیاورد! این بود که یک روز، خود فرح را خواستم و به او نهیب زدم که زنیکه گدا ! خجالت نمی‌کشی این قبیل کارها را در جلوی چشم کارکنان دربار انجام می‌دهی؟ فرح گفت: درست گفته‌اند که شاه می‌بخشد، شیخ علیخان نمی‌بخشد! خود محمدرضا مرا آزاد گذاشته، آن وقت باید به تو حساب پس بدهم؟ من آزاد هستم و اختیار پایین‌تنه‌ام را دارم! خلاصه خیلی بی‌حیایی کرد.