کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی
کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی

شی XMLHTTPREQUEST در اکسس



Sub WebReq()

link = "http://it.finance.yahoo.com/q?s=^FCHI&ql=10" & Str(Rnd())
Set htm = CreateObject("htmlFile")
Dim objHttp

    Set objHttp = CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP")
    objHttp.Open "GET", link, False

    objHttp.Send
    htm.body.innerhtml = objHttp.responsetext
    Set objHttp = Nothing
End Sub




امروزه ورزش، تحرک و تغذیه سالم می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها به‌ویژه سکته قلبی و مغزی جلوگیری کند. یکی از مهم‌ترین عوامل سکته مغزی یا قلبی در سنین پایین تغذیه نامناسب، فشار خون بالا و مصرف سیگار و دخانیات است. کیفیت جدار عروقی نقش مهمی در طول عمر آنها و مقاومت‌شان دارد. اگر مواد غذایی نامناسب و غیرتازه مصرف کنیم این جدار عروقی دچار انسداد و پارگی می‌شود.

مصرف‌ ماهی و غذاهای دریایی به همراه میوه‌های سرشار از ویتامین و سبزیجات تازه، نقش موثری در طول افزایش عمر دارد. استرس، عصبانیت، فشارهای روحی و عصبی موجب ضعف در سیستم دفاعی بدن می‌شود. توصیه می‌کنم از این عوامل مخرب دوری کنیم، ورزش و تحرک روزانه را جزو مهم زندگی خود محسوب کرده و معاینات دوره‌ای به‌ویژه از دهه چهارم زندگی به بعد را فراموش نکنیم.








افزایش حداکثرقفل در هر فایل ( زمان پردازش داده توسط چند کاربر )



«سریال گاندو؛ شرح صحنه نشستن خانم شارلوت لبه استخر با پاچه خیس در آب : عضو سفارت انگلستان در ایران، با لباس در استخر سفارتخانه در حالی که مسکرات می‌خورد و با نامحرم ارتباط تصویری می‌گیرد.





dbMaxLocksPerFile



هنگامیکه یک یا چند کاربر ، بسیاری از تراکنش ها را در یک محیط چند کاربره ( MultiUser ) پردازش می کنند ، ممکن است تراکنش ها با پیام خطای زیر Fail شوند :


File sharing lock count exceeded. Increase MaxLocksPerFile registry entry.


For 32-bit version of Access running on 64-bit version of Windows

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\ClickToRun\REGISTRY\MACHINE\Software\Wow6432Node\Microsoft\Office\<x.0>\Access Connectivity Engine\Engines\ACE




با افزایش MaxLocksPerFile در رجیستری می توانید این خطا را تا حدی کنترل کنید ... یا با SetOption



در ویندوز ، محدودیت های خاصی برای اشتراک گذاری فایل ها ( file-sharing ) به صورت همزمان وجود دارد. اگر به هر علت از این حد فراتر رفت ، عملیات اشتراک گذاری ( sharing ) فایل متوقف می شود. یک عنصر رجیستری به نام ورودی MaxLocksPerFile وجود دارد که حداکثر محدودیت اشتراک فایل را نظارت کرده و از آن مراقبت می نُماید. بنابراین زمانیکه این محدودیت اشتراک از حدی فراتر رود ، آن خطا را در صفحه سیستم خود دریافت خواهید کرد البته شما کمتر دریافت می کنی  و با چنین مشکلی برخورد خواهید کرد









عبارت # Print




how many bricks are used



'Open : For OutPut

Do While Not rst.EOF
    Print #1, rst!Name
    rst.MoveNext
Loop


داده های با فرمت نمایشی  را در یک فایل متوالی می نویسد.

نوشتاری : [ ] اختیاری

Print#فهرست خروجی],شماره فایل]


توجه فرق #Print و #Write :


اگر در آینده می خواهید داده ها را از یک فایل با لستفاده از عبارت یا دستور #Input بخوانید ، بجای عبارت #Print از عبارت #Write برای نوشتن داده ها در فایل استفاده کنید. استفاده از #Write یکپارچگی هر فیلد داده مجزا را با جداسازی صحیح آن تضمین می کند ، به طوری که با استفاده از #Input می توان دوباره آن را خواند.استفاده از #Write همچنین تضمین می کند که می توان آن را در هر محلی به درستی خواند.


it is your job

do the best


the law is not negotiable



۲۲ مرداد ۱۴۰۲ :

کیایی نوشت:

آقای وزیر ارشاد، شما ماستها رو ریختی تو قیمه ها و اصلا عین خیالت نیست. وقتی حضور شما با این همه بیگانگی با هنر در این مسند یک شوخی بزرگ است حالا تصمیم داری چهارصد نفر شبیه خودت را در آن تکثیر کنی. شماها وقتی آنقدر قدرت تشخیص ندارید و از همه نهادها می ترسید که اجازه یک نمایش برای کودکان نمی‌دهید تا مبادا مشکل حجاب پیش بیاید و از قبل داوری می کنید، یا از تبلیغات کارکتر زن خلبان که کلاه خلبانی بخشی از اوست، در تبلیغات شهری جلوگیری می کنید


Veins are blood vessels located throughout your body that collect oxygen-poor blood and return it to your heart. Veins are part of your circulatory system. They work together with other blood vessels and your heart to keep your blood moving. Veins hold most of the blood in your body.










جستجو در رکوردست


اشلونک زین ؟ یعنی : « حالت چطوره خوبی ؟ در زبان عربی در اصل برای احوال پرسی رسمی میگویند : «کیف حالک ؟»، این عبارت در تمام کشور های عربی کاربرد دارد اما، اشلونک صرفا در عراق و قسمتی از کویت رایج می‌باشد..... شوف هناک .... ساعِدنی؟




البته موارد زیر چندین مرتبه در مطالب بیان شده



از شی ( DAO.RecordSet ( Data Access Object برای دستکاری داده ها در این شئ استفاده می شود 


با دو روش زیر می توان جستجو را انجام داد :

۱-Rst.FindFirst  شرط مورد نظر

۲-DlookUp


فرضا در جدول مورد نظر ( مثل Tbl ) با تابع DlookUp می خواهید شماره موبایل (فیلد Mobile) کد ملی (Meli) خاص را بازیابی کنید.

Ret=DlookUp("Mobile","Tbl","Meli=001200")

اگر نوع داده (DataType) فیلد Meli را Text یا Char انتخاب کرده باشید باید از تک کوتیشن بین رشته داخل آن استفاده کنید

Ret=DlookUp("Mobile","Tbl","Meli='001200'")


تیک Data Access Object Library در محیط ویژوال قسمت Refrences ... (اگر این کتابخانه ها نباشند ما قادر به دستکاری محتویات داخل جداول با استفاده از مجموعه رکوردست نخواهیم بود)

Dim Rs As DAO.Recordset


از FindFirst هم می توان استفاده کرد و ویژگی Rs.NoMatch ، سپس با تابع MsgBox متن وجود ندارد را در کادر ویندوزی به شما نمایش دهد . دیفالت یا پیش فرض NoMatch مقداری غیر صفراست یعنی True و اینکه عبارت جستجو شده غیر معتبر یا Not Valid است !!!


If Rs.NoMatch




The Find method searches for a record in a Recordset that satisfies a specified criteria. If the search is successful, the record pointer will point to the first found record. Note: A current row position (like MoveFirst) must be set before calling this method, otherwise an error will occur.



If a record matching the criteria isn't located, the current record pointer is unknown, and the NoMatch property is set to True. If recordset contains more than one record that satisfies the criteria, FindFirst locates the first occurrence, FindNext locates the next occurrence, and so on.

Each of the Find methods begins its search from the location and in the direction specified in the following table.

Find method

Begins searching at

Search direction

FindFirst

Beginning of recordset

End of recordset

FindLast

End of recordset

Beginning of recordset

FindNext

Current record

End of recordset

FindPrevious

Current record

Beginning of recordset



You should use the U.S. date format (month-day-year) when you search for fields containing dates, even if you're not using the U.S. version of the Microsoft Access database engine; otherwise, the data may not be found. Use the Visual Basic Format function to convert the date.







Dim CurUser As String 

CurUser = Environ("UserName")

Set db = CurrentDb()

Set rst = db.OpenRecordset("rtb1LogTimes")

rst.FindLast "UserLoginlD = '" & CurUser & "'"

rst.Editl:rst!LogOutTime = Now():rst.Update:rst.Close db.Close:Set rst = Nothing:Set db = Nothing 





حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی امروز دوشنبه ۲۳ مرداد به خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی شب گذشته به حرم شاهچراغ گفت: تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته ۴ نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

وی افزود: تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده بلافاصله دستگیر شده و در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او در حال انجام است.

موسوی همچنین اعلام کرد که دو نفر از بازپرسان ویژه به منظور بررسی حادثه در حرم شاهچراغ حاضر شده‌اند و در حال رصد موضوع هستند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین از صدور دستورات قضایی لازم برای دستگیری عوامل حادثه خبر داده و دستگیری یکی از تروریست‌ها را تائید کرده است.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۹ عصر یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، بر اثر حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) یک نفر شهید و هشت نفر مجروح شدند.




۲۹ مرداد ۱۴۰۲  : مملکت خر تو خر و بی صاحب


خبرنگار اجتماعی مهر در پی تماس یکی از شهروندان با خبرگزاری از اتفاق عجیبی که شب گذشته برای همسر این فرد افتاده بود مطلع شد.

این فرد مدعی شد شب گذشته در حین گشت و گذار در مرکز تجاری «ت» واقع در خیابان مدنی در پی دیدن مواردی از بی حجابی و برهنگی به مأموران حراست این مجتمع تجاری تذکر داد.

پس از این تذکر مأمور حراست مدعی شد به تو ربطی ندارد و بعد شروع به زد و خورد و آزار فیزیکی همسرم کرده و تمام وسایل وی را تخریب کردند.

به گفته این شهروند مأموران حراست این مجتمع تجاری بزرگ در خیابان مدنی حتی اقدام به تلاش برای گرفتن گوشی این فرد کرده‌اند تا مانع تصویربرداری صحنه کتک زدن همسر وی شوند.

و مسئولین خواب انتظامی !!!



قدمهای تمام زائرانت را یقیناً می شمارد حضرت زهرا
برای لحظه های تلخ جان دادن
برای در سراشیبی قبری تیره افتادن
برای ساعت آخر برای بی کسی های صف محشر