کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی
کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی

روش تشریحی تبدیل اعداد به حروف فارسی در اکسس




همیشه یاد بگیریم که کپی بردار نباشیم انجام کار بالا به راحتی تنها با نوشتن دو تابع امکانپذیر است . ( البته خطوط زیادی باید برای تعریف دهگان و صدگان و هزارگان در توابع نوشته شود ، حتی هزار و میلیون یا میلیارد ، ولی در کل مهّم ترین بخش ، روش جدا کردن سه رقم ارقام و ارسال به یک تابع ترجمه گر ( توسط خودتان نوشته شده با کدهای خیلی ساده ) است . )




۱-جدا کردن سه تایی ارقام و ارسال به تابعی جهت ترجمه این سه رقم به حروف فارسی یا انگلیسی ... ( جدا کردن سه رقمی در اعداد می تواند از سمت چپ انجام شود ) 

۲-نوشتن تابعی جهت ترجمه ارقام سه تایی ارسالی و بازگشت مقدار تابع ( برای حروف فارسی حتما از تابع Chrw استفاده کنید. )



به همین راحتی ...


در توضیح مرحله اول میشه از توابع Len و iif و تقسیم ( / ) یا علامت خارج تقسیم ( \ ) استفاده کرد برای خروجی تعداد سه رقم سه رقم در یک رقم مثل خروجی شکل زیر :




فرضا عدد ۱۲۳۴ در تابع Len ، خروجی آن دارای طولی با ۴ کاراکتر است و اگر از توابع و علامت های بالا استفاده شود می شود شامل دو بخش که باید به تابع Translate ارسال شود یکی ۲۳۴ و دیگری ۱ 


یا با نوشتن : 


Function PartNo(x) as Double

 L=Len(x)

If L/3=Int(L/3) Then

PartNo=Int(L/3)

Else

PartNo=Int(L/3)+1

End If

End Function


L(12345)=5

5/3=5\3

1.67=1  False

Int(L/3)+1

Int(5/3)=1+1=2

?PartNo(12345)

2


طبق تصویر زیر با توابع int و abs هم می توان به نتیجه رسید ... یک واحد به عدد صحیح اضافه میکند در صورتیکه عدد اعشاری بدست آید




با تابع Mid می توان کاراکتر های مورد نظر از یک متن را استخراج کرد . سه آرگومان دارد اولی متن ، دومی از کجای متن شروع کند ( اجباری هستند ) ، آخری اختیاریست و تعداد کاراکترها  ( به انتخاب شما اگر این آرگومان خالی رها شود تا انتهای متن ) را در خروجی نمایش میدهد.

Mid ( text, start_position, [number_of_characters] )

ALT+F11 Then Ctrl+E

?Mid("1234567",3)

34567

?Mid("1234567",3,2)

34


این تابع Vba ذکر شده در نهایت در استخراج ۳ رقم ۳ رقم به کمک ما می آید 


یه روش سریعتر بعد از توابع Abs و int منفی در Vba استفاده از دو تابع زیر است که فرضا عدد ۱۲۳۴۵۶۷ به شکل ۹ رقم دربیاد که در لوپ جداسازی ۳ رقم آسانتر باشد و نیازی به فکر کردن زیاد نباشد



Dim c%

c=1

For i=1 To 3

sText="001234567"

Debug.Print Mid(sText,c,3)

c=c+3

Next

c=1

Mid("001234567",1,3)=001

c=4

Mid("001234567",4,3)=234

c=7

Mid("001234567",7,3)=567



برای ترجمه : 

تعریف یک آرایه با بازه مشخص 

"234"

F(0)="صفر"

F(4)="چهار"

F(30)="سی"

F(200)="دویست"

S=F(val(Mid("234",1,1))×100)

D=F(val(Mid("234",2,1))×10)

Y=F(val(Mid("234",3,1))×1)

Ret=S & iif(s=0,"","و" ) & D & iif(D=0,"","و" ) & Y


















معلومه اگه دست روی دست بذاریم
دستی میادو میوه این باغو میچینه
آبادی این خونه به دست خودمونه
کِی دیدی غریبه واسه ما دل بسوزونه





نماینده مجلس: قانون حجاب سر جای خودش است اما نه برخورد فیزیکی انجام خواهد شد نه کسی دستگیر می شود؛حتی تذکر شفاهی هم نیست؛فقط مدیریت هوشمند .

طبق نظر و گفته ی ایشون برخورد با شخص البته نه فیزیکی ، در داخل رستوران با خیابان متفاوت است ( احتمال جریمه یا محرومیت از بعضی خدمات اجتماعی )  و چون تذکر شفاهی هم حذف میشه پس شخص عادی نمی تونه نهی از منکر بکنه ،  هوشمند هم اینه که تصویر شخص رو دوربین میگیره حالا در مترو ، پشت فرمان ، تقاطع ها یا ممکنه حتی فروشگاه های بزرگ ، در بانک اطلاعاتی جستجوش میکنه دختر  یا زن بدحجاب رو ( چشمانی همیشه در رصدهستن البته فکر کنم خانم رصد کنه ) تا براش تذکر بفرسته و بعد هم جریمه در صورت عدم رعایت.



شهید حکمت پور : 


  • دوستان من، انقلاب ما خون می ‏خواهد تا استوار و پیروز گردد. همچون انقلاب سرور شهیدان حسین‏بن‏على(ع) که هنوز خون آن شهیدان در حال جوشش است و الان همان تکرار شده. دین و مکتب در خطر نابودى قرار گرفته، باید با دادن خون آن را یارى و در دنیا پرچمش را به اهتزاز در آوریم. براى یارى دین و مکتب و امام عزیز، رهبر انقلاب اسلامى ایران باید قاطع‏تر و جدى‏ تر تصمیم بگیریم. من شما را دوست دارم و مى‏ خواهم در قبال این دوستى ادامه دهنده راهم و راه تمام شهیدان باشید.


پذیرش فرجام‌خواهی سامان صیدی در دیوان‌عالی کشور

فرجام‌خواهی سامان صیدی (یاسین) از متهمان اغتشاشات اخیر از سوی دیوان‌عالی کشور پذیرفته شد و با عنایت به نواقص تحقیقاتی و مستنداً به بند 2 شق ب ماده 469 قانون آیین دادرسی کیفری پرونده نامبرده جهت رسیدگی مجدد به همان دادگاه ارجاع شده است.


روابط عمومی دیوان‌عالی کشور اعلام کرد: خبر پذیرش فرجام‌خواهی محمد قبادلو یکی از متهمان اغتشاشات اخیر بدین وسیله اصلاح می‌‌شود؛ دیوان‌عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی به‌عمل‌آمده در پرونده محمد قبادلو، دادنامه نامبرده را مستنداً به شق الف ماده 469 قانون آیین دادرسی کیفری ابرام کرد.


۵ دی ۱۴۰۱ : 

به گزارش همشهری آنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی ممانعت نسبت به خروج همسر و دختر علی دایی از کشور، پیگیری‌ها حاکی از آن است در پی اقدامات اخیر خانواده علی دایی «صاحب یک گالری بزرگ طلا و جواهر» در همراهی با گروه‌های ضد انقلاب و اغتشاشگران و دعوت به اعتصاب، همسر علی دایی متعهد شده بود قبل از قصد خروج از کشور نهادهای ذیربط را از تصمیم خود مطلع کند.

بر همین اساس، پس از اطلاع نهادهای مربوطه از پرواز حامل همسر علی دایی، با هماهنگی صورت گرفته پرواز یادشده در فرودگاه کیش فرود آمده و همسر و دختر علی دایی از هواپیما خارج شده‌اند



۶ دی ۱۴۰۱ : 


دستور ویژه برای رسیدگی به پرونده فوت دختر بستکی | علت تیراندازی در ایست بازرسی چه بود؟


گفته می شود مأموران پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم به یک دستگاه پژو پارس با شیشه دودی غلیظ مشکوک شده و دستور توقف دادند که راننده بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد. در این تعقیب و گریز یک دختر خودرو هدف اصابت گلوله قرار گرفت و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه جان باخت.


به گزارش فارس، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان ظهر امروز در بندرعباس اظهار کرد: حادثه روز گذشته برای یک خانواده اهل بستک در جاده بستک - لاور میستان و فوت یک دختر ۱۲ ساله در جریان تیراندازی پلیس به خودروی حامل یک خانواده در این محور مایه ناراحتی و اندوه فراوان مردم این شهرستان شده است.

وی افزود: باید انجام هرگونه ایست و بازرسی در جاده‌ها با رعایت حرمت مردم و با خودروی پلیس و لباس رسمی پلیس باشد تا مردم از دیدن پلیس احساس امنیت کنند. در ماجرای اخیر خودرویی که قصد توقف ماشین‌ها و ایست و بازرسی در جاده را داشته، خودروی شخصی و عناصر آن با لباس شخصی بوده اند.


روز گذشته (دوشنبه، 5 دی ماه) از سوی مسئولان نیروی انتظامی استان هرمزگان چنین اعلام شد که حوالی ساعت 16:30 روز یکشنبه، 4 دی ماه نیروی انتظامی شهرستان بستک ( البته بعدها گفته شد لباس شخصی ها ) مطلع می شود که یک محموله مواد مخدر به واسطه یک پژو پارس در حال حمل است به همین دلیل در مسیر تردد این خودرو قرار گرفته و برای مهار آن تلاش می کنند اما سرنشینان خودرو به فرمان توقف پلیس توجه نکرده و با سرعت بیشتر به حرکت خود ادامه می دهند. این در حالی بوده که شیشه های این خودرو نیز دودی بوده و داخل آن قابل رویت نبوده است.


همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرحمن اعتباری پدر مرحومه سهی اعتباری ظهر امروز اظهار کرد: اتفاقی که دیشب برای دخترم افتاده هیچ ربطی به اغتشاشات و ناآرامی‌های در شهرستان ندارد ( >> اینجا پدر مرحومه به مواد مخدر اشاره نکرده << ) و از مراجع قانونی می‌خواهم که پیگیری این موضوع را انجام دهند.




کلاس تو جیهی حجاب و عفاف در تصویر بالا بعلت پلمپ شدن





لوکادیا که به تازگی به کشورش برگشته و قرار داد با پرسپولیس را یک طرفه فسخ کرد در مورد برگشتش گفت : اینکه من از اروپا به جایی آمدم که انگار ۱۰۰سال از دنیا عقب است .









هرچند بسیاری از افراد با استفاده از Platiner، درمان و رفع درد را به طور کامل گزارش کرده‌اند. اما استفاده از پلاتینر، جایگزین مراجعه به پزشک نیست.


دیماه ۱۴۰۱

رغد


۸ دی ۱۴۰۱

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مجید محبی، سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص فوت شش کودک در هفته گذشته در قم توضیحاتی را ارائه کرد: این کودکان در سنین و با بیماری های مختلف در مرکز تخصصی کودکان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بستری بودند. این فوتی ها دارای بیماری با علائمی نظیر تشنج های مکرر، سرطان خون و کم خونی شدید، نارسایی حاد کبدی و شوک سپتیک و دو نفر هم با علائم تنفسی بودند.


۸ دی ۱۴۰۱ 

رئیس‌کل جدید بانک مرکزی ( فرزین ) گفت: حتما نرخ نیما را روی قیمت ۲۸۵۰۰ تومان تثبیت خواهیم کرد و واردات تمام کالاهای اساسی و مواد اولیه و ماشین‌آلات را با این نرخ تامین خواهیم کرد.



«نورا» شهروند سعودی در پاسخ به این سوال که چرا می خواهد خدمتکار اوگاندایی خود را بفروشد، گفت: او نظافتچی و آشپز خوبی است اما نمی تواند از کودکم به خوبی نگهداری کند. مادرم هم مریض است و من فورا به پول نیاز دارم و برای همین هم می خواهم خدمتکارم را بفروشم.


۱۱ دی ماه ۱۴۰۱

در این پارتی شبانه، ۷ فوتبالیست که ۳ نفر آنها از بازیکنان فعلی و ۲ نفر دیگر از بازیکنان سابق باشگاه مطرح تهرانی و ۲ نفر بازیکن یکی از تیم‌های دیگر هستند، به همراه بیش از ۲۰ دختر و پسر جوان و‌ نوجوان در حالات و پوشش نامناسب بازداشت شدند و مقادیری مشروبات الکی از این پارتی کشف و ضبط شد.



سامان رشنو در صفحه توییتر خود نوشته است: «حکم خواهرم ‎سپیده رشنو پس از رفع اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء» با سه عنوان اتهامی دیگر؛ «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «بی‌حجابی در معابر» صادر شده است.»

برادر سپیده رشنو در خصوص جزییات حکم ادعا کرده است که دادگاه سپیده را ملزم کرده تا در مدت محکومیت تعلیقی پژوهشنامه‌ای در صد و ده صفحه پیرامون وطن‌دوستی، ادب و آسیب‌رسانی به افکار عمومی، با اقتباس از کتاب‌های اعلام شده توسط دادگاه تهیه کند.


برای گفته بالا کاش میرفتید تو مترو رو هم میدید یا خیابان های میرداماد و سئول و حتی بیمارستانهای جنوب شهر رو جمهودی اسلامی فقط به بزن و بهادرش پابرجاست فقط کسانیکه بُلد می شوند و دم دستش هست رو مجازات می کنه !!!



علی خانمحمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مسأله فقط یک روسری نیست و مسائل جدی‌تری دارد مطرح می شود؛ در همین فضا یک سری افراد بحث همجنس‌گرایی، نیمه‌برهنگی و هم‌آغوشی در ملأ عام را دارند مطرح می‌کنند، باید واقع‌نگر باشیم.



دیماه ۱۴۰۱ : بالاخره ترانه هم با وثیقه از زندان آزاد شد






دهه دوم دیماه ۱۴۰۱ : برخورد جدی با بی حجابی در متروی تهران ! / بازرسی شهرداری تهران تاکید کرد !



۱۴ دیماه ۱۴۰۱ - همشهری آنلاین : قاسم فتح‌اللهی پاسدار سپاه محمّد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ دریک اقدام تروریستی به شهادت رسید.


به گفته یکی از شاهدان عینی، حادثه این اتفاق حدود ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه رخ داده است.

این شاهد عینی می‌گوید: هنگام عبور از مقابل خانه شهید متوجه حضور یک نفر در بن‌بست می‌شود و لحظاتی بعد صدای شلیک گلوله را می‌شنود.

تیراندازی سه مرتبه انجام شده و هر بار حدود سه یا چهار تیر شلیک شده است.






محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌ ایران در مذاکرات وین:

  • من نه پاسپورت آمریکایی و نه سوگند وفاداری برای آمریکا خورده‌ام.

  • من فقط متولد آمریکا هستم؛ زیرا پدرم در سال ۴۲ به زندان رفتند و پس از این ماجرای برای خواندن درس به آمریکا مهاجرت کردند.

  • بعد از انقلاب به کشور برگشتم و دوباره برای ادامه تحصیل در دانشگاه به خارج از کشور مهاجرت کردم.