کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی
کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی

ساخت کوئری در وی بی ای با CreateQueryDef


CreateQueryDef



در فضای کاری مایکروسافت اکسس اگر چیزی غیر از رشته با طول صفر  ("") برای نام شئ فراهم کنید زمان ساخت QueryDef نتیجه این میشود که شئ QueryDef بصورت اتوماتیک به مجموعه QueryDefs اضافه میشود


اگر شی مشخص شده ( کوئری ایجاد شده )  قبلا عضو مجموعه QueryDefs باشد ، با خطا مواجه خواهید شد. شما می توانید با استفاده از رشته ای با طول صفر زمان اجرای CreateQueryDef برای آرگومان Name یک QueryDef موقت بسازید. حتی می توانید این کار را با تنظیم ویژگی Name یک QueryDef جدید روی یک رشته با طول صفر "" انجام دهید 


شی QueryDef موقت مفید هستند چنانچه بخواهید مکررا از عبارات اس کیو ال دینامیکی بدون احتیاج به ساختن اشیاء دائم جدید در مجموعه QueryDefs استفاده کنید. نمی توانید یک شی QueryDef موقت را به هر مجموعه ای اضافه کنید بدلیل اینکه رشته با طول صفر برای یک شئ QueryDef دائم معتبر نیست . می توان همیشه خصوصیات Sql و Name شئ QueryDef جدیدا ساخته شده را تنظیم و نتیجتا QueryDef را به مجموعه QueryDefs اضافه نمائید.


برای اجرای عبارت Sql در شئ QueryDef از متد Execute یا OpenRecordset بهره ببرید.


 استفاده از شئ QueryDef راه ترجیحی است برای اجرای کوئریهای نوع Sql pass-through یا sql هایب که پاس دهی می شوند به یک رابط بیرونی با ODBC.


برای حذف این شئ از مجموعه در موتور دیتابیس اکسس از متد Delete در مجموعه استفاده نمائید.


expression .CreateQueryDef(NameSQLText)

دو آرگومان بالا Optional یا انتخابی است.


پس با مطالعه داکیومنت آفیس به این نتیجه می رسیم که اگر نام کوئری ساخته شده چیزی غیر از رشته ای  با طول صفر باشد ، در زمان ایجاد دوباره آن یا Recreate با خطا مواجه خواهیم شد چون  بطور دائم به مجموعه QueryDefs اضافه می کند و تکرار پذیر هم نیست ( یونیک است ) لذا برای ایجاد کوئری موقت از ("") استفاده  بنمائید بدون فاصله ، چرا ؟!!! چون خود Space هم طول دارد و صفر نیست.



دوستان عزیز حتما بعد از خواندن مطالب چه مفید واقع شود یا نشود لطفا لطفا در نظر سنجی که در منو است شرکت کنید





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد