کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی
کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی

ایجاد SysLink در پنجره دیالوگ باکس - Win32




controls/syslink



لینک بالا سندی درباره کنترل های داخل Syslink است . هر آیتم در این پنجره با کلاس Syslink از مجموعه کتابخانه commctl32  یک نوع باتن است که بشکل Hyperlink نمایش داده میشود و ایندکس آن Zero-Based است یعنی از صفر شروع می شود 



با تابع CreateWindowEx می توان آنرا در هر مختصاتی از صفحه ایجاد کرد فرضا در Msgbox می توان با تابع DestroyWindow پنجره Static با آیدی 4901 را تخریب و جای آن این پنجره را تعبیه کرد البته می توان ناحیه Static را کاری کرد که در آن تکست Hyperlink نیز بنمایش درآید در پیوندها بدان اشاره شده ولی به زبان Vba نیست باید رمزگشایی کنید. ( ساخت یک ناحیه استاتیک دیگر و ساب کلاس این  کنترل ) 


اگر پنجره WM_NOTIFY را دریافت کند( می توان استایل SS_NOTIFY را در پارامتر CreateWindowEx تنظیم نمود.)  NM_CLICK با عدد ثابت منهای 2 را دریافت می کند و اینجا می توانید Index آیتمی را که کلیک کردید را بازیابی نمائید. 


ساختار NMLINK را در اینترنت جستجو و مشاهده نمائید داخلش دو ساختار NMHDR و LITEM وجود دارد که در قسمت دوم iLink مشخص کننده ایندکس است .


Type NMHDR

hWndFrom As LongPtr

idFrom As Long

nCode As Long

End Type


Type LITEM

iLink As Long

End Type


Type NMLINK

nmh As NMHDR

tItem As LITEM

End Type



از تابع CopyMoemory برای تخصیص حافظه استفاده نمائید . استفاده از این تابع ضروریست !!! 


Dim nmh As NMHDR

if nmh.nCode=-2 Or nmh.nCode=-4 Then 

CopyMemory nmh.tItem,ByVal lParam,LenB(nmh.tItem)

SetWindowTextA hwndParent,nmh.tItem.iLink

End If 


ثابت های دسیمال منهای چهار زمانیست که روی لینک اینتر می زنید و منهای دو زمانیکه کلیک می کنید.


البته NM_SETFOCUS و NM_CLICKFOCUS هم وجود دارد البته نه برای همه آیتم ها ،زمانیکه فوکس روی Syslink برود یا آنرا ترک  کند .



در مطالب این بلاگ  ، اگر InputBox را سرچ کنید مطلب و تصویربرای فهم بیشتر قرار داده شده 


آیدی کنترل استایتک که prompt در آن قرار میگیرد 65535 است که با تابع GetDlgCtrlId می توان هندل پنجره را گرفت و با تابع GetWindowClass نیز کلاس پنجره البته تابع دوم باید متغیری را بعنوان بافر تنظیم کرد که تعداد کاراکتر کلاس را درون آن کپی می کند (  نتیجه برگشتی تعداد کاراکتر کپی شده است ) و از طریق آن با تابع left می توانید رشته را دریافت کنید تعداد کارکتر کپی شده هم که با تابع قبلش .



البته مطلب دیگری که در اسناد موجود است و باید بدانید این است که برای تغییر ایندکس Tab روی پنجره ها یا به بیانی دیگر تغییر در z-order از تابع SetWindowPos استفاده میشود دو تا پارامتر اول hwnd و hwndinsertafter دارد که دراینجا TabIndex تغییر می نماید. اگر hwndInsertAfter را صفر در نظر بگیرید و دیگر پارامترهای x و y را هم صفر قرار دهید پنجره ای ندارید متاسفم !



create-a-command-link  'BS_COMMANDLINK

bcm-setnote




syslink-control-reference-messages



LM_HITTEST Message : 

مشخص می کند آیا کاربرلینک مشخص شده  را کلیک کرده است 

wParam  

Must be **NULL**.

lParam

Pointer to a **LHITTESTINFO** structure to be filled with information about the link the user clicked, if any exists.

Return value
جواب True است اگر کاربر روی یک پیوند یا لینک را کلیک نماید ، در غیر اینصورت False خواهد بود

Returns TRUE if user clicked on a link, otherwise returns FALSE.








رنگ ناخن در تشخیص بیماریها


بدانید و آگاه باشید ... زنهار


پلیس فتا - هشدار: سامانه ثنا از شماره شخصی پیامک ارسال نمی‌کند، به هیچ وجه روی لینک‌های ارسالی کلیک نکنید، بدانید که: کلیک=خالی شدن حساب


نحوه عملکرد شما را به درگاه جعلی متصل می کند و می گوید برای نمایش مبلغ ناچیزی پرداخت کنید و پرداخت کردن همانا و سرقت شماره کارت و رمز دوم و تاریخ انقضاء همانا و نهایتا خالی کردن حساب ... هر لینکی از شماره شخصی جرم است و می بایست به پلیس فتا 110 فی الفور گزارش شود. حتی در واتساپ یا gmail هم لینک ناشناس را که جهت سرقت داده هاست کلیک نکنید



در نشست خبری فیلم سینمایی «نمور» که در در واپسین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد، یکی‌از خبرنگاران حاضر در نشست از نوشین معراجی نویسنده فیلم «نمور» پرسید: باتوجه به حلال‌زاده نبودن یکی از شخصیت‌های فیلم، چرا این اثر به مقام مادر تقدیم شده است؟ و معراجی در پاسخ گفت: «وقتی دو نفر همدیگر را دوست دارند، عشقی که بین‌شان وجود داشته، آن قدر حرمت دارد که به‌نظر من بچه‌ای که از آن‌ها به دنیا می‌آید حلال‌زاده است! »  


نظر خودم نه نویسنده : البته قضاوت حلال و حرام بودن توسط خدا تعیین میشود نه بندگان خدا و هر چیزی شرعی و دینی دارد که توضیح داده شده بچه حاصل از ازدواج سفید کلا حرام است یا .... وزارت ارشاد باید جلوی اینگونه فیلم ها را اگر هم بیانش گناه است بگیرد و برخورد قانونی بنماید.


عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی با اشاره به سخنان این هفته ائمه جمعه و انتقادات تند آنان از اظهارات نوشین معراجی، فیلمنامه‌نویس «نمور» در جشنواره فیلم فجر نوشت: سکوت در برابر اسناد فساد و حمله به سخنان یک خانم در جشنواره فیلم دو روی یک سکه است. ولی ای کاش آقایان در کنار این همه اعترض، یک مقاله کوتاه در نقد فقهی آن سخن هم بنویسند تا همه بدانند کجای سخن وی ایراد فقهی دارد؟ دیر نشده یک هفته هم می توان صبر کرد. 


منظورش فکر کنم فساد در جمهوری اسلامی است ، اینقدر زیاد است که در برابر  سخن این خانم یک سوزن در انباری از کاه است .



به احتیاط واجب صیغه عقد باید به عربی صحیح خوانده شود. و اگر خود مرد و زن نتوانند صیغه را به عربی صحیح بخوانند به هر لفظی که صیغه را بخوانند صحیح است، و لازم هم نیست که وکیل بگیرند اما باید لفظی بگویند که معنای “زوّجت” و “قبلت” را بفهماند.





در این اطلاعیه آمده‌است: ساعت ۳ و ۲۷ دقیقه بامداد یک شنبه اول اسفند ماه  ۱۴۰۰ ، راننده یک دستگاه خودروی تریلی که دچار ناراحتی روحی شده بود، اقدام به شکستن درب ۶ مسجد مقدس جمکران کرد و قصد ورود به صحن جامع مهدوی را داشت که ماشین وی متوقف و از حرکت باز ماند.
با ورود عوامل انتظامات مسجد مقدس جمکران به صحنه و پس از آن حضور آتش نشانی، راننده مذکور در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفت و ماشین وی از مسجد خارج شد.
گفتنی است این حادثه خسارت خاصی به همراه نداشت و نیروهای امنیتی در حال بررسی چرایی این اقدام راننده هستند



کلیک نکن! لطفا بر روی لینک‌های ارسالی در پیامک‌های باشماره شخصی و با عنوان سامانه ثنا هرگز کلیک نکنید.



دهه اول اسفند 1400 : رئیس جمهوری فرانسه، روز جمعه با اشاره به گفت‌وگوهای پیشین با همتای روس خود پیش از حمله به اوکراین، گفت: ولادیمیر پوتین همزمان با اینکه پشت تلفن، جزئیات توافقات مینسک را با من بررسی می‌کرده، در حال آماده شدن برای آغاز جنگ بوده است؛ این فریبکاری و نارو زدن است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پس از نشست اتحادیه اروپا گفت: بله، دورویی اتفاق افتاد؛ انتخابی آگاهانه و عمدی برای آغاز جنگ صورت گرفت، آن هم در زمانی که هنوز می‌توانستیم بر سر صلح مذاکره کنیم.

ماکرون تاکید کرد که فرانسه تحریم‌های مجزای خود را به بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه اضافه می‌کند.


رئیس دولت اوکراین ( زلنسکی ) گفت: امروز از مسکو شنیدیم که روسیه در نهایت می‌خواهد گفت‌وگو کند. کرملین می‌خواهد درباره وضعیت بی‌طرف اوکراین صحبت کند. به شرکای اوکراین می‌گویم که سرنوشت کشورمان همین حالا در حال تعیین شدن است. من از آن‌ها (متحدان غربی اوکراین) می‌پرسم که آیا در کنار ما هستند یا خیر و پاسخ آن‌ها مثبت است؛ اما هنوز آماده پذیرش ما در این اتحاد (ناتو) نیستند.



۶ اسفند 1400 : عضو شورای مرکزی موتلفه:خانواده‌های ولایی باید با لبیک به رهبری و فرزند آوری، دشمن را ناامید کنند




چون روسیه به خوبی از قبل می دانست در صورت موفقیت مذاکرات وین، احیای برجام و لغو تحریم ها ایران می تواند در کمترین زمان به پتانسیل بالایی برای صادرات نفت و گاز به اروپا و دیگر کشورها بدل شود. لذا مسکو عملاً سعی کرد مذاکرات وین را از طرف جمهوری اسلامی ایران به دست بگیرد. در این بین متاسفانه و صد افسوس دولت رئیسی و باقری کنی هم به طور کامل مدیریت مذاکرات را به روس ها سپردند تا عملا فضای مناسبی برای کرملین شکل بگیرد که اهداف و منافع خود را در وین پیش ببرد و نتیجه آن این است که تا امروز برجام و مذاکرات وین به نتیجه نرسید تا این مذاکرات به عنوان یک کارت برنده در اختیار روسیه قرار بگیرد. از دیروز پنج شنبه هم که پوتین جنگ در اوکراین را آغاز کرد یقین بدانید که کرملین نگاه دیگری به مذاکرات وین خواهد داشت.



 پوتین  : 



کیهان : وقتی هیتلر به روسیه لشکر کشید، بخشی از اوکراینی‌ها با ارتش نازی همدست شدند و تعداد زیادی از هموطنان خود را به طرز فجیعی کشتند. وقتی ورق جنگ جهانی دوم برگشت، این بار نوبت طرف مقابل بود که دست به انتقام و کشتار بزند. منظور کیهان اینه که همبستگی قومیتی چه سُنی و چه شیعه در ایران حفظ نشود بساط ایران هم همین است ، البته کیهان فراموش کرده مسلمان معتقد مخصوصا ایرانی ها را با هیچ مسلمانی در کشورهای دیگر نمی توان مقایسه کرد.



تصویر ماهواره ای تخریب پل مرزی بین اوکراین و بلاروس توسط خود اوکراینی ها ۸ اسفند ۱۴۰۰ 




9 اسفند 1400 : 





صفحه رسمی ‏گارد ملی اوکراین فیلمی منتشر کرده که عضو آن در حال آغشته کردن گلوله‌هایش به چربی خوک است تا هنگام شلیک به سربازان مسلمان چچنی به آنها آسیب معنوی برساند. منبع: خبرفوری



دختر مدل اوکراینی اسلحه بدست در جنگ با پوتین 






مارتین فورد و خانواده : 



10 اسفند 1400 درگذشت زهره فکور صبور در ۴۳ سالگی : 



ادعای سفارت روسیه مبنی بر همراهی ایرانیان با جنگی که روسیه به راه انداخته ...







سریال «نرگس» به تهیه کنندگی مهران مهام در سال ۱۳۸۵ پخش شد،نقش اصلی این سریال را پوپک گلدره بازی می‌کرد که در اواسط بازی، بر اثر تصادف با اتومبیل به کما رفته و پس از ۸ ماه درگذشت. نقش او را ستاره اسکندری ادامه داد.

«بی همگان» اخرین هنرنمایی زهره فکور را ثبت خواهد کرد.









نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد