کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی
کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

کلینیک فوق تخصصی اکسس ( کاربرد vba در اکسس )

به اشتراک گذاری اطلاعات کسب شده در اکسس از سایت آفیس و سایت های تخصصی خارجی

لوپ در اکسل ( پر کردن اطلاعات در شیت گزارش )







در شکل بالا در تصویر اول در یک شیت مجزا اطلاعاتی از قبیل تاریخ ،شماره شناسایی مشتری و یک ستون پرداخت ( بصورت Yes و No ) پر شده ....  در تصویر زیر آن قرار است در ستون های عنوان هر شماره شناسایی مشتری طبق سالی که پرداخت کرده تعداد یا کانت Yes یا No درج گردد.



۱-گرفتن شماره ردیف آخرین داده واردشده در ستون ۱ ، اگر داده خالی وجود داشته باشد شماره ردیف ماقبل آنرا را باز می گرداند پس به این نکته دقت کنید تا ستونی را انتخاب کنید که حتما تمام ردیف های آن پر باشد.


lastRow=Sheets("Data").Cells(Rows.Count,1).End(xlUp).Row


۲-معرفی آرایه پویا :

Dim Arr() 

ReDim Arr(lastRow-2,1)



۳-شماره رکورد اول در آرایه :


Num=0


۴-ذخیره داده در آرایه :( شیت تصویر اول در شکل)


For L=2 To lastRow

If Sheets("Data").Range("C" & L)=Yes Then

Arr(Num,0)=Year(Sheets("Data").Range("A" & L)

Arr(Num,1)=Sheets("Data").Range("B" & L)

Num=Num+1

End If 

Next


کانت یا شمارش با لوپ زدن در آرایه :


Counter=0

For i=0 To Num-1

If Arr(i,0)=YEAR And Arr(i,1)=ID Then

Counter=Counter+1

Next


برای درج کانت یا شمارش Yes و No طبق ID  و سال Date در تصویر پائین شکل بالا باید لوپ های تودرتو ایجاد کرد.


For YEAR=2011 To 2026

For ID=1 TO 30

'here  use Counter

NEXT

'here display in cells ( Counter )

NEXT


لوپ اول در ردیف ها ( درج تعداد ) و لوپ دوم در ستون ها 




۷ دیماه ۱۴۰۲





۷ دیماه ۱۴۰۲ : 


سید محمد شفیعی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ایران نیازی به دخالت مستقیم خود ندارد و می‌تواند با استفاده از نیروهای نیابتی خود (هدف قرار دادن بلندی‌های جولان از طریق خاک سوریه، تقویت انصارالله برای مختل کردن تجارت دریایی اسرائیل و تقویت حماس برای ایجاد تغییر در موازنه جنگ)، شرایط را برای اسرائیل در ادامه جنگ سخت‌تر کند و با صبر راهبردی می‌تواند این ترور را تلافی کند



۱۳ دیماه ۱۴۰۲ : عملیات تروریستی


ثارالله انکوتی در گفتگو با گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان که از شاهدان عینی موج انفجار ترویستی، گفت: مسیر ورودی به گلزار شهدا از سمت ورودی مسجد فروزی قتلگاه بود.

وی ادامه داد: در موکب مشغول خدمت‌رسانی بودیم که متأسفانه صدای بسیار مهیبی شنیده شد با سرعت خود را به سمت محل حادثه رساندم که زمین را از پیکر شهدا پوشیده دیدم.



دیماه ۱۴۰۲ 


رویا حشمتی براساس رأی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با اتهام تبلیغ علیه نظام، به یک سال حبس محکوم شد و قرار بود که یک‌بیستم آن اجرا شود، اما در نهایت او دو روز هم بیشتر از حکم خود در زندان ماند.

رأی شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضائی ارشاد نیز چنین بوده است: «این دادگاه مجموعا خانم رویا حشمتی را به ۱۳ سال و ۹ حبس محکوم کرده بود. این شعبه، بابت اتهام حضور در معابر بدون حجاب شرعی، خانم حشمتی را به پرداخت یک میلیون و ۲۵۰ هزارتومان جزای نقدی، بابت اتهام تشویق به فساد و فحشا به تحمل ۱۲ سال و شش ماه حبس، بابت اتهام جریحه‌دارکردن عفت عمومی به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و بابت اتهام ساخت و انتشار آثاری که عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند، به تحمل یک سال و سه ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد».

این حکم مورد اعتراض و تجدیدنظر خواهی قرار می‌گیرد و در نهایت با ارجاع به شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، رویا بابت اتهام تشویق به فساد و فحشا و ساخت و انتشار آثاری که عفت عمومی را جریحه‌دار کرده، تبرئه می‌شود. اما با اتهام حضور در معابر بدون حجاب شرعی، به پرداخت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جزای نقدی و به جهت اتهام جریحه‌دار کردن عفت عمومی به ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود و این حکم درست در روز مادر اجرا می‌شود.





































نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد